پلتفرم دیجیتال صنعت‌غذا و نوشیدنی ایران

نمایشگاه صنعت مواد غذایی؛ پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده

5 دقیقه

پنجمین دوره جشنواره غذاونوشیدنی‌های سردوگرم ایرانی از تاریخ 20 تا 23 تیرماه 1402 در نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب  برگزار شد. در این نمایشگاه 100 شرکت دستاوردهای صنعت غذاونوشیدنی را ارائه کردند. در فودکس‌ایران با اهمیت برگزاری این نمایشگاه‌ها بیشتر آشنا شوید.

ارائه نوآوری صنعت، جشنواره غذا و نوشیدنی‌های سرد و گرم ایرانی

پنجمین دوره جشنواره غذاونوشیدنی‌های سردوگرم ایرانی سال‌جاری نیز تازه‌هایی از صنعت غذاو نوشیدنی را به مخاطبان ارائه نمود. با ما باشید تا با گشت‌وگذاری در این جشنواره، با بخشی از محصولات تولیدی ارائه شده آشنا شوید.

خاطره طعم بستنی‌هایی که با ماشین‌های دست‌ساز درست می‌شدند، در ذهن بسیاری از مردم ایران نقش بسته است، ولی جالب است بدانید که در این نمایشگاه، تولید بستنی با ویژگی خاصی معرفی شد که احتمالا همان حس نوستالژیک را ممکن است، زنده کند. دستگاه بستنی‌ساز ایتالیایی که معرفی شد، در چین تولید می‌شود. بستنی‌های تولیدشده با این دستگاه، لذت حس طعم میوه به‌صورت تکه‌ای، در داخل بستنی را دارد. این نوآوری صنعت، جهت توسعه کسب‌و‌کار برای مراکز تجاری، هتل‌ها و کافی‌شاپ‌ها کاربرد دارد.

آموزش پخت نان هم یکی از جاذبه‌های این نمایشگاه بود. طراحی و تولید فرهای تولید غذا، نان و شیرینی  که در کارخانه شرکت تولیدکننده ایرانی، انجام شده است.

دستگاه بسته‌بندی ساشه هم نوآوری ساخت ایران است و در این نمایشگاه ارائه شد که بسته‌بندی محصولات پودری را انجام می‌دهد. توانایی تولید این دستگاه به میزان 40 تا 60 دستگاه در دقیقه است.

آماده‌سازی قهوه با دستگاه، موردی جالب توجه است.

قطعات این دستگاه تولید ایتالیا و برخی هم تولید چین است که در ایران مونتاژ می‌شود. با استفاده از این دستگاه، پروسه تولید قهوه‌ای با میزان کافئین بالا انجام می‌شود که برای افزایش تمرکز مناسب است. استفاده از  یخ و آب برای دم‌آوری قهوه، ویژگی استفاده از این دستگاه است.

صادارات میوه‌های خشک، پیاز و سبزیجات دارای تاییدیه برگه آزمایش سوئد، به کشورهایی مانند: هلند، سوئد، ترکیه و آلمان هم نکته‌ای جالب است که نشان می‌دهد، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند با ابتکار خود به توسعه صادرات و درآمدزایی کمک کنند.

فر ریلی برای تولید پیتزا، دستگاهی است که در کشور تولید می‌شود، البته با مهندسی معکوس شده امریکا. زمان پخت پیتزا با این دستگاه، قابل تنظیم و به‌طور میانگین 8 دقیقه است. که تعداد 150 پیتزا در ساعت ارائه می‌دهد.

کیوسک‌های سیاری ساخت ایران که برای کافه و رستوران درست شده‌اند هم از بخش‌های جذاب و دیدنی نمایشگاه بود. در این کیوسک‌ها می‌توان با سرمایه اندک محصول مورد نظر را ارائه نمود.

توسعه صادرات غیرنفتی، تمرکز بر صنعت غذا و نوشیدنی

نمایشگاه‌های صنعت غذاونوشیدنی منجر به رشد و ارتقاء کیفیت و کمیت تولید در کشورمان می‌شود. همچنین بستر مناسبی را جهت توسعه صادرات غیرنفتی فراهم می‌سازد. این رویدادها علاوه‌بر احیای صنعت غذاونوشیدنی ایرانی، می‌توانند مسیر رونق تولید در صنعت غذا را به‌عنوان یکی از صنایع پیشرو فراهم سازند. در نمایشگاه صنایع غذایی، تولیدکنندگان نیز می‌توانند فرصتی را برای معرفی محصولات جدید، جذب مشتریان و برقراری ارتباط با تاجران و عاملان صنعتی برای افزایش فروش و رشد کسب و کارشان بهره ببرند. از سوی دیگر نمایشگاه به‌عنوان محلی برای آموزش و ارتقاء دانش کارآفرینان و دانشجویان در حوزه صنعت موادغذایی عمل می‌کند. نمایشگاه آگروفود ۱۴۰۲، هم از نمایشگاه‌هایی است که 27خردادماه سال‌جاری برگزار شد و به‌طورکلی تجربیات مثبتی را برای شرکت‌کنندگان این رویداد داشت.

ضرورت ایجاد تعادل در بازار

ضرورت ایجاد تعادل در بازار مصرف، تولید و بهبود شاخص های تغذیه نیز از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه‌های غذاونوشیدنی است. بشر امروز فشار زیادی بر اقلیم، محیط زیست و منابع آب ایجاد کرده و با وجود آنکه تولید غذا بیش از نیاز بشر است، اما سوءتغذیه حاصل از کم‌خوری و گرسنگی، پرخوری و چاقی، غذای کافی اما نارسایی دریافت ویتامین‌ها و موادمعدنی، بسیار است. بنابراین برای حفظ تعادل در بازار تولید، مصرف و امنیت غذایی و سلامت بشر، لازم است که متخصصان تغذیه با تولیدکننده و مصرف کننده در ارتباط باشند و الگوی مصرف را به نوعی ساماندهی کنند تا غذا با قیمت مناسب و کافی به‌دست مردم برسد.

ضرورت هماهنگی تکنولوژی‌ صنعت‌ غذا و نوشیدنی با اقلیم ایران

کسب دانش بیشتر و به‌روز بودن با روند‌های جدید در صنعت موادغذایی باعث شده تا نمایشگاه‌های صنعت غذاو نوشیدنی، مکانی برای یادگیری تجربیات کارآزموده‌ها و آشنایی با تکنولوژی‌های پیشرفته باشد. کشورهای مختلف در شرایط افزایش جمعیت، اقلیم طبیعی، محیط زیست و منابع آب را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. در شرایط کنونی، کشورها راهکارهایی را برای تولیدات کشاورزی و موادغذایی و امنیت غذا در جهان پیگیری می‌کنند. در این راستا ما نیز با توجه به محدودیت منابع آب و خاک کشورمان، باید اینگونه مسائل را در نظر بگیریم تا با نجات بشر در آینده و برنامه‌‌های مناسب بتوانیم موادغذایی را تولید نماییم که با شرایط اقلیم کم آب ایران و خاورمیانه هماهنگ باشد.

توسعه بازار موادغذایی، تغییر ذائقه مشتریان

در جهان امروز باید با آخرین دستاوردها، تغییر سلیقه مشتری، محصولات و غذاهای جدید، تغییر سبک غذا در جهان، فست فودها و غذاهای ارگانیک و همچنین میزان مغذی بودن و کیفیت موادغذایی آگاه باشیم. همچنین به طعم و عطر آنها نیز بها دهیم. لذا باید در بازار موادغذایی به مسائل مختلف توجه شود و نمی‌توان تنها براساس یک لیست محدود غذاهای سنتی به پیش رفت و باید همزمان با تغییر ذائقه مشتریان در جهان، آگاهی و دانش خود را نیز افزایش دهیم.

 

کاربرد اطلاعات جدید ترند‌های تغذیه‌ای

کسب اطلاعات جدید در مورد ترند‌های تغذیه‌ای، موادغذایی سالم و تکنولوژی‌های نوین در صنعت می‌تواند به ایجاد ایده‌های جدید در این حوزه کمک نماید. نمایشگاه صنعت غذا و نوشیدنی فرصتی است برای آشنایی بیشتر در باره تحقیقات جدید در حوزه صنعت موادغذایی. البته در حال حاضر به علت گسترش تکنولوژی و نبود وقت کافی برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف، شرکت در نمایشگاه‌های دیجیتال طرفداران زیادی در سطح جهانی دارد و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جهانی صنعت غذاونوشیدنی، توجه خاصی به نمایشگاه‌های دیجیتال دارند. تجربه صنعت موادغذایی نیز کارآیی بالای نمایشگاه‌های دیجیتال را تایید می‌نماید. بازدید از نمایشگاه دیجیتال صنایع غذاو نوشیدنی فودکس‌ایران را به شما توصیه می‌کنیم.

حرف‌آخر

نمایشگاه صنعت موادغذایی تأثیر بهسزایی بر کسب و کارها، ارتباطات تجاری، علمی و افزایش اطلاعات مخاطبان این حوزه دارد. با حضور در اینگونه رویدادها، افراد فرصتی را جهت آشنایی با تحولات صنعت موادغذایی و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات با هم دارند. از سوی دیگر، در نمایشگاه صنایع غذایی، تولیدکنندگان نیز می‌توانند فرصتی را برای معرفی محصولات جدید، جذب مشتریان و برقراری ارتباط با تاجران و عاملان صنعتی برای افزایش فروش و رشد کسب ‌و کارشان بهره ببرند. همچنین این نمایشگاه‌ها به‌عنوان فرصتی برای آموزش و ارتقاء دانش کارآفرینان و دانشجویان در حوزه صنعت موادغذایی عمل می‌کند.

اشتراگ گذاری مطلب

با اشتراک در خبرنامه فودکس، همیشه در جریان جدیدترین اخبار و ترندهای تغذیه و سلامتی قرار بگیرید.

درباره ما

ما در فودکس ایران برای خود ماموریتی تعریف کرده‌ایم.ماموریتی دو سویه که از یک سو در جهت تولید و ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و متمایز به صنعتگران صنایع غذایی‌ونوشیدنی و صنایع وابسته تلاش می‌کند.و از یک سو در جهت ارتقای دانش مصرف کننده نسبت به تغذیه سالم در تلاش است.

برندهای محبوب غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯⎯

فرم درخواست حضور در فروشگاه صنعت غذا و نوشیدنی

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دریـــــافت کــاتالـــــوگ دیجیتال

فرم درخواست مشارکت در برنامه با متخصصان غذا ونوشیدنی

"*" indicates required fields

Max. file size: 128 MB.
در برند غذا و نوشیدنی
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دریـــــافت کــاتالـــــوگ دیجیتال